Atgaivinu seną temą nes turiu keletą pastebėjimų, kurie manau bus naudingi ir jums.
Šiuo klausimu užsikabinau, kai pas mane patį prieš pilant kurą į baką šnypšdamas įeidavo oras, nors man, kaip ir daugeliui jūsų atrodė, kad jis išeina. Perskaitęs visus pasisakymus, kad ir kaip norėjosi sutikti, kad taip turi būti vis dėlto užsikabinau už berods KW istorijos, kad oras įeina į baką, o ne išeina.
Galiu jums tai įrodyti paprastai, tokiu pavyzdžiu, jai jūs paimate mineralinio vandens butelį ir jo daug atsigeriate, kas būna su buteliu? Jis deformuotasi, kitaip sakant oras iš lauko deformuoja butelį nes išgerto vandens turį gėrimo metu niekas nepakeičia(oras gi neįeina). Beje, jei gerai prisimenu 1 cm2 oro sveria apie 1 kg, ką jis gali žiūrėkite
čia
Grįžtant prie automobilių mineralinio vandens bonkės vaidmenį šiuo atveju atlieka benzino bakas, o jūsų burnos - kuro siurblys. Tam kad išsiurbiamo kuro tūrį pakeistų oras automobilių gamintojai įtaisė vienpusius vožtuvus į kuro bako dangtelius.
Bet gali atsitikti ir taip, kad tie vožtuvai užsikemša/uždžiūva. Be abejo, kuro bakas taip lengvai nesi deformuoja, nes yra pagamintas iš tvirto metalo, juk jie ir saugumo reikalavimus turi atitikti, čia ne šiaip skarda. Todėl ir atsiranda vadinamasis "oro išėjimo" efektas, kai išdegintų degalų tūriui lygus oro kiekis patenka į baką prieš pilant kurą.
Kažkas minėjo kad manualuose yra parašyta, kad gali būti koks efektas ir tai normalu. Taip, tai normalu, jei įeinančio oro kiekis yra nedidelis, nes vožtuvas atsidaro tik nuo tam tikro susidariusio vakumo, kitaip sakant, jie vakumo "jėga" mažesnė nei jos reikia atidaryti vožtuvui tai yra normalu, kitu atvėju - blogai. Kokia ta riba sunku pasakyti ir dar sunkiau pamatuoti, čia jau pagal ausį spręsti reikia. Bet kadangi tą vožtuvą sutvarkyti nieko nekainuoja tai manau geriau jau jį pasitvarkyti nei neramiai važinėti.
Kas gali atsitikti nesutvarkius vožtuvo galima pasvarstyti, manau pirmiausia labai kenčia kuro siurblys, nes jis siurbdamas kurą turi įveikti ne tik gravitacines jėgas, bet dar ir vakumo sukeltą trauką, kitaip sakant susidaręs vakumas neleidžia kurui ištekėti, ir kuo didesnį kiekį kuro jūs taip išvažinėjate proporcingai didėja ir vakumo jėga, ir proporcingai kenčia kuro siurblys. Dėl deformuoto bako šiek tiek abejočiau, nors teoriškai tai labai įmanoma.
Aš prieš tvarkydamas originalą nusipirkau universalų kamštį(už 4 Lt), kuris tinka praktiškai į visus bakus, bet jis turėjo vieną minusą, t.y. neturėjo vožtuvo, o vietoje jo buvo tik maža skylutė. Praktiškai tai nėra skirtumo, bet teoriškai benzino garai gali išeiti iš bako, kas teoriškai padidina sąnaudas, ir svarbiausia yra kur kas pavojingiau, o kas jei prie bako atsiras ugnies?
Taigi kaip susitvarkyti vožtuvą? Visų pirma jį išardyti, japonai sudėjo taip, kad tai padaryti nesudėtinga (bent jau nuo mano galant'o), vieną vidinę dalį ištraukit iš dangtelio:
Tuomet matom "kamštį" ir dangtelį, vožtuvas pažymėtas:

Nepykit už kokybę, labai tingėjau fotiką traukti, tai telefotu fotografavau
Ar veikia vožtuvas vožtuvas galite išbandyti burna, bent jau man tai buvo pagrindinis įrankis tvarkant dangtelį

tiesiog sukelkite trauką kamščio viduje (ten kur būna bakas), ir bus aišku, aš jį taip "pramušiau" ir jis pradėjo veikti, matyt uždžiuvęs buvo. Valymo procesą galite sugalvoti patys, merkt po vandeniu, pilt chemiją ar pan
Beje, galite pabandyti išpusti orą pro kamštį į lauko pusę, pamatysite, kad jums nepavyks, vožtuvai padaryti vienpusiai - tik į bako vidų, tai dar vienas įrodymas, kad oras tik patenka, o ne išeina į lauką
Tikiuosi buvo įdomu, jei turite kontrargumentų ar norite papildyti judam toliau
