Puslapis 110

Laisvos eigos varikliuko valymas (90-94 m. varikliai)

ParašytasCOLON 2007 03 18, 15:24
egisas
Sis straipsniukas skirtas zmonems kurie megsta ir moka darytis patys :)
Taigi jei jusu automobiliui atsiranda tokie simptomai: variklis gesta, arba sokineja apsukos varikliui dirbant laisva eiga. To priezastis dazniausiai buna laisvos eigos varikliukas, arba, teisingiau pasakius, apsinese jo alsavimo kanalai.
PASTABA Si procedura nepades jei priezastis yra pats varikliuko gedimas, bet pabandyti verta juk tai kainuoja tik siek tiek jusu laiko, su salyga, kad ardydami nieko nesugadinsite ;)

Visu pirma pradedame nuo to kur ieskoti to laisvos eigos varikliuko ir visos jo sistemos (pazymeta apskritimu)

Paveikslėlis

Raudona rodykle ir taskeliu pazymetas varztelis kuriuo reguliuojamas laisvos eigos varikliukas, ji pareguliuoti gali prireikti praplovus sistema.

Cia visa ardymo schema, tiek isardyti jum neprireiks bet zinoti butu pravartu :)


Paveikslėlis


Taigi pradedame darbus.
Visu pirma jums teks nuimti oro padavimo zarna, atjungti tris "fishkes" nuotraukose pazymeta melynais ziedais. Atjungti zarneles nuo taip vadinamo "throttle body" (schemoje 07704) visu pirma pasizymekite kur jos buvo uzdetos nes paskui turesite vargo. Sekantis etapas, atjungti ausinimo zarneles (nuotraukoje pazymeta raudonais ziedais). Atjungiant ausinimo zarneles reikia pasiruosti jas uzkimsti, tam as panaudojau ~8mm diametro varztus, nes kitokiu atveju nutekes ausinimo skystis ~0.5 litro. Taip pat reikia atjungti akceleratoriaus troseli pries tai ji visiskai atlaisvinus ir atsukus nuo ipurskimo kolektoriaus (nuotraukose sios proceduros nera parodyta) atidziau paziureje rasite kaip tai padaryti. Viska atjungus galima nuimineti "throttle body" (toliau bus vadinama sutrumpintai TB). PASTABA tam, kad isimti laisvos eigos varikliuka uztenka nuimti viena "fiske" ir atsukti du varztus, bet kadangi mes norime pravalyti visa sistema tai isrenkame siek tiek daugiau. TB atsisuka nuo ipurskimo kolektoriaus 4 varztais + 1vienas varztas laikiklio, nuotraukose varztai pazymeti geltonais ziedais.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Nuemus TB turime stai ka, visa tai teks dar isardyti i trejeta daliu.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Atsukinedamas nuo TB detale (shemoje 07707) susiduriau su sunkumais prasisuko vieno is 5 varzeliu galvute tai teko ja grezti, tam, kad issukti. Tokiam atvejui turekite bent pora atsarginiu varzteliu pakeitimui 5mm diametro ~40mm ilgio.
Isardzius turime tris dalis, tarp ju ir laisvos eigos varikliuka (schemoje 07703) jo daugiau ardyti nebereikia, tiesiog nuvalykite ji. Musu uzduotis yra isvalyti kanalus pazymetus geltonomis elipsemis, siai uzduociai pasitelkiau engine cleaner valikli kuri turejau nuo seniau ir ausu krapstukus :) Ziurekite, kad chemija nepatektu ant guminiu tarpiniu (07729 ir 07728).

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Isvalius gerai viska isdziovinkite ir surinkite atgal, isrinkdami ir surinkdami saugokite tarpines.

Man asmeniskai isvalius viska ir surinkus atgal efektas gavosi toks, kad uzkurius varikli laisvos apsukos buvo ties 3000 rpm. :) daug? o dabar pagalvokime kodel ir ka toliau dariau. Esme ta, kad uzsikimus per laika sistemai suodziais vis buvo pareguliuojama, kad laikytu variklis aukstesnes apsukas ir negestu prie laisvu. Todel viska isvalius taip aukstai apsukos ir sukilo, kad viskas normalizuotusi teko atlaisvinti akceleratoriaus troseli kuri buvau itempes ir pareguliuoti laisvas apsukas varzteliu pazymetame 1 nuotraukoje.

Taigi sekmes darbuose, ir zinoma nepamirskite pries pradedant darbus pasirupinti irankiais.

P.S. Jei ir po sio straipsnio jums iskilo daug klausimu kaip tai padaryti, mano rekomendacijos jums butu :arrow: nieko nedaryti ;)

ParašytasCOLON 2007 03 18, 20:13
egisas
Parasiau straipsniuka ir iskart gavau papildomos informacijos is Miciaus.

Gali buti taip, kad kompiuteris gali neleisti sureguliuoti apsukas tuomet reikia imtis sioki tokiu gudrybiu kurios ir bus aprasytos siame Miciaus papildyme.

Laisvų apsukų reguliavimas:

1. Pašildom variklį tol, kol jisai pasiekia darbinę temperatūrą (85-95 oC) ir išjungiame;
2. Visi prietaisai (šviesos, kondicionierius, pečiuko ventiliatorius ir kiti įrenginiai) turi būti išjungti;
3. Automobiliams su automatine greičių dėže įjungiame pavarą į stovėjimo (Park) rėžimą, o automobiliams su mechanine greičių dėže į laisvą (Neutral);
4. Patikriname ar gerai įstatytas/sureguliuotas akseleratoriaus trosas;
5. Susirandame variklio degimo/laisvu apsuk ų reguliavimo jungtį/„fiškę“ (ignition timing adjustment terminal), ištraukiame iš jos guminį dangtuką (jei dar toks yra likęs) ir ją įžeminame, t.y. sujungiame su kėbulu ar tiesiog akumuliatoriaus neigiamu „-“ gnybtu. Žr. paveikslėlius apačioje.


Paveikslėlis


6. Susirandame variklio diagnostikos jungtį/“fiškę“ (self diagnosis connector), kuri yra salone, vairuotojo pusėje po prietaisų skydeliu, ir įžeminame jos 10-tą gnybtą, t.y. sujungiame su kėbulu ar tiesiog akumuliatoriaus neigiamu „-“ gnybtu. Žr. Paveikslėlius apačioje.

Paveikslėlis


7. Užkuriame variklį ir leidžiame jam dirbti laisvomis apsukomis. Jei apsukos yra 700 +/- 50 aps./min, tai viskas tvarkoje ir laisvų apsukų reguliuoti nereikia. Jei apsukos yra už minėto intervalo ribų, tada su paprastu atsuktuvu sukdami laisvų apsukų reguliavimo varžtą (idle speed adjusting screw) reguliuojame laisvas apsukas tol, kol jos bus anksčiau minėtame intervale. Žr. paveiksliukus apačioje.

Paveikslėlis



8. Baigus reguliuoti išjungiame variklį ir atjungiame visus įžeminimus. Iš naujo užkuriame variklį ir leidžiame jam dirbti laisvomis apsukomis apie 5 min ir patikriname, ar apsukos yra reikiamame intervale ir ar tolygiai dirba variklis.
9. Viskas, Jūs sėkmingai sureguliavote laisvas apsukas ;)

ParašytasCOLON 2007 03 18, 22:23
Nowone
:!: respect uz tokias temas :arrow:

ParašytasCOLON 2007 03 19, 00:38
Ruffian
Labai detalu ir issamu :!: malonu skaityti ir ziureti tokias temas :idea:

ParašytasCOLON 2007 03 19, 09:28
Matosas
jei kas dar užsiimat rankdarbiais irgi galite nepatingėt ir įmest kelias foto su aprašais, tokie dalykai labai vertingi remontuojantis pačiam :wink:

ParašytasCOLON 2007 03 19, 21:55
Pliustas
jo isaiskinta viskas ishsamiai, tik kad as matyt prie tu kuriems geriau nagu prie sito reikalo nekishti.

ParašytasCOLON 2007 03 20, 18:52
performancas
sori bet nelabai supratau, kaip ten ta kompo korekcija atjungt (ignition timing adjustment terminal) nes kiek as zn tai reik tik ta fiske kur po apotu 69927pav. izemint ir fsio, o kaip ten del tu kitu fiskiu :?: ar butina ir jas dar prie minuso pajungt :?: 8O

ParašytasCOLON 2007 04 11, 15:30
ProXas
egisas rašėCOLON 6. Susirandame variklio diagnostikos jungtį/“fiškę“ (self diagnosis connector), kuri yra salone, vairuotojo pusėje po prietaisų skydeliu, ir įžeminame jos 10-tą gnybtą, t.y. sujungiame su kėbulu ar tiesiog akumuliatoriaus neigiamu „-“ gnybtu. Žr. Paveikslėlius apačioje.
Paveikslėlis
Kchem gal ash ir lameris, bet turiu klausimuka. Ar turi buti tixliai tokia fyshke kaip paveiksliukyje ar tokia kaip mano irgi tiks?:
Paveikslėlis
jeigu taip tai kuris po galais gnybtas butu 10? 8O

ParašytasCOLON 2007 04 11, 16:55
mpegas
Paveikslėlis
Va šitas, arčiausiai vidurio

ParašytasCOLON 2007 04 11, 19:44
horn
Na va, ka tik po valymo....
Labai gerai, kad taip aiskiai parasiai ir pademonstravai su fotkem :pray:
uztrukau daugiausiai prie "suderinimo" su tais izeminimais. Nezinau, ar tu praleidai, ar as, kad reikia raktelius istraukt, nes kitaip nieko neiseina, bet po to dasilo ir dabar viskas puikiai :!: dekai :wink:

ParašytasCOLON 2007 04 11, 21:37
ProXas
mpegas rašėCOLONPaveikslėlis
Va šitas, arčiausiai vidurio
Blemba tixliai, ash i ji atvirkscia zhiurejau :oops:
Nezinau, ar tu praleidai, ar as, kad reikia raktelius istraukt, nes kitaip nieko neiseina
kaip tai raktelius ishtraukt? O kaip laisvas apsukas gaunasi reguliuot jeigu raktai ishtraukti? taigi variklis nedirba ar veliuosi? :roll:

ParašytasCOLON 2007 04 13, 07:39
horn
ProXas rašėCOLON
mpegas rašėCOLONPaveikslėlis
Va šitas, arčiausiai vidurio
Blemba tixliai, ash i ji atvirkscia zhiurejau :oops:
Nezinau, ar tu praleidai, ar as, kad reikia raktelius istraukt, nes kitaip nieko neiseina
kaip tai raktelius ishtraukt? O kaip laisvas apsukas gaunasi reguliuot jeigu raktai ishtraukti? taigi variklis nedirba ar veliuosi? :roll:
na, gal nesiveli, bet atidumo pritruko :wink: "1. Pašildom variklį tol, kol jisai pasiekia darbinę temperatūrą (85-95 oC) ir išjungiame;
2. Visi prietaisai (šviesos, kondicionierius, pečiuko ventiliatorius ir kiti įrenginiai) turi būti išjungti;
3. Automobiliams su automatine greičių dėže įjungiame pavarą į stovėjimo (Park) rėžimą, o automobiliams su mechanine greičių dėže į laisvą (Neutral); "
Beje... vargo turejau, gal kazka ne taip padariau, gal pats varikliukas galus atidavineja, bet dabar jau tvarkoj... :)

ParašytasCOLON 2007 04 13, 09:08
ProXas
horn rašėCOLON 2. Visi prietaisai (šviesos, kondicionierius, pečiuko ventiliatorius ir kiti įrenginiai) turi būti išjungti;
3. Automobiliams su automatine greičių dėže įjungiame pavarą į stovėjimo (Park) rėžimą, o automobiliams su mechanine greičių dėže į laisvą (Neutral); "
Beje... vargo turejau, gal kazka ne taip padariau, gal pats varikliukas galus atidavineja, bet dabar jau tvarkoj... :)
Balemba, o tai kaip reguliuot lasivas apsukas jeigu varikli ishjungtas :?:
Bandymu ir klaidu metodu? Tipo pasuki uzhkuri pazhiuri ar geros jeigu ne vel gesini ir vel suki? :roll:

ParašytasCOLON 2007 04 13, 10:42
Micius
ProXas rašėCOLONBalemba, o tai kaip reguliuot lasivas apsukas jeigu varikli ishjungtas :?:
Bandymu ir klaidu metodu? Tipo pasuki uzhkuri pazhiuri ar geros jeigu ne vel gesini ir vel suki? :roll:
Na nzn, as kai skaitau viska papunkciui, tai yra lyg ir parasyta, kada isjungti varikli, kada vel uzgesinti ir t.t. Gal tik as cia matau, o kitiems nerodo, to kas parasyta ? 8)

ParašytasCOLON 2007 06 06, 23:34
ProXas
Siandien savishki paberes buvau labai nustebau del vieno dalyko, pati varikliuko galvute, ta jau kur oro skyle uzhkishineja, buvo tokia visa su apnshom kazhkokiom uzhejus ir dar tokiom, kad nelabai gramdesi. perzhiurejes auksciau esancias foto nusprendzhiau ja nushveist normaliai, viskas ciki. Kitiems irgi ji buvo apsineshus ar pas mane viena shrotas toks del dujos pasidares buvo kazhin? :roll:

p.s. apsukos nebesiubavo siaip profilaktishkai valiau, nes kai pirkau siubuodavo stambiai...