Laisvos eigos varikliuko valymas (90-94 m. varikliai)

TIK instrukcijos, kaip pačiam atlikti remonto ar tobulinimo darbus. JOKIŲ UŽKLAUSŲ.
BUTTON_POST_REPLY
Vartotojo avataras
egisas
Garbės narys
PranešimaiCOLON 4746
UžsiregistravoCOLON 2004 09 09, 03:00
MiestasCOLON Palanga

Laisvos eigos varikliuko valymas (90-94 m. varikliai)

Neperskaitytas pranešimas egisas » 2007 03 18, 15:24

Sis straipsniukas skirtas zmonems kurie megsta ir moka darytis patys :)
Taigi jei jusu automobiliui atsiranda tokie simptomai: variklis gesta, arba sokineja apsukos varikliui dirbant laisva eiga. To priezastis dazniausiai buna laisvos eigos varikliukas, arba, teisingiau pasakius, apsinese jo alsavimo kanalai.
PASTABA Si procedura nepades jei priezastis yra pats varikliuko gedimas, bet pabandyti verta juk tai kainuoja tik siek tiek jusu laiko, su salyga, kad ardydami nieko nesugadinsite ;)

Visu pirma pradedame nuo to kur ieskoti to laisvos eigos varikliuko ir visos jo sistemos (pazymeta apskritimu)

Paveikslėlis

Raudona rodykle ir taskeliu pazymetas varztelis kuriuo reguliuojamas laisvos eigos varikliukas, ji pareguliuoti gali prireikti praplovus sistema.

Cia visa ardymo schema, tiek isardyti jum neprireiks bet zinoti butu pravartu :)


Paveikslėlis


Taigi pradedame darbus.
Visu pirma jums teks nuimti oro padavimo zarna, atjungti tris "fishkes" nuotraukose pazymeta melynais ziedais. Atjungti zarneles nuo taip vadinamo "throttle body" (schemoje 07704) visu pirma pasizymekite kur jos buvo uzdetos nes paskui turesite vargo. Sekantis etapas, atjungti ausinimo zarneles (nuotraukoje pazymeta raudonais ziedais). Atjungiant ausinimo zarneles reikia pasiruosti jas uzkimsti, tam as panaudojau ~8mm diametro varztus, nes kitokiu atveju nutekes ausinimo skystis ~0.5 litro. Taip pat reikia atjungti akceleratoriaus troseli pries tai ji visiskai atlaisvinus ir atsukus nuo ipurskimo kolektoriaus (nuotraukose sios proceduros nera parodyta) atidziau paziureje rasite kaip tai padaryti. Viska atjungus galima nuimineti "throttle body" (toliau bus vadinama sutrumpintai TB). PASTABA tam, kad isimti laisvos eigos varikliuka uztenka nuimti viena "fiske" ir atsukti du varztus, bet kadangi mes norime pravalyti visa sistema tai isrenkame siek tiek daugiau. TB atsisuka nuo ipurskimo kolektoriaus 4 varztais + 1vienas varztas laikiklio, nuotraukose varztai pazymeti geltonais ziedais.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Nuemus TB turime stai ka, visa tai teks dar isardyti i trejeta daliu.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Atsukinedamas nuo TB detale (shemoje 07707) susiduriau su sunkumais prasisuko vieno is 5 varzeliu galvute tai teko ja grezti, tam, kad issukti. Tokiam atvejui turekite bent pora atsarginiu varzteliu pakeitimui 5mm diametro ~40mm ilgio.
Isardzius turime tris dalis, tarp ju ir laisvos eigos varikliuka (schemoje 07703) jo daugiau ardyti nebereikia, tiesiog nuvalykite ji. Musu uzduotis yra isvalyti kanalus pazymetus geltonomis elipsemis, siai uzduociai pasitelkiau engine cleaner valikli kuri turejau nuo seniau ir ausu krapstukus :) Ziurekite, kad chemija nepatektu ant guminiu tarpiniu (07729 ir 07728).

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Isvalius gerai viska isdziovinkite ir surinkite atgal, isrinkdami ir surinkdami saugokite tarpines.

Man asmeniskai isvalius viska ir surinkus atgal efektas gavosi toks, kad uzkurius varikli laisvos apsukos buvo ties 3000 rpm. :) daug? o dabar pagalvokime kodel ir ka toliau dariau. Esme ta, kad uzsikimus per laika sistemai suodziais vis buvo pareguliuojama, kad laikytu variklis aukstesnes apsukas ir negestu prie laisvu. Todel viska isvalius taip aukstai apsukos ir sukilo, kad viskas normalizuotusi teko atlaisvinti akceleratoriaus troseli kuri buvau itempes ir pareguliuoti laisvas apsukas varzteliu pazymetame 1 nuotraukoje.

Taigi sekmes darbuose, ir zinoma nepamirskite pries pradedant darbus pasirupinti irankiais.

P.S. Jei ir po sio straipsnio jums iskilo daug klausimu kaip tai padaryti, mano rekomendacijos jums butu :arrow: nieko nedaryti ;)
Paveikslėlis
'91 eclipse GST
'01 PS GTI
'03 307SW HDI

Vartotojo avataras
egisas
Garbės narys
PranešimaiCOLON 4746
UžsiregistravoCOLON 2004 09 09, 03:00
MiestasCOLON Palanga

Neperskaitytas pranešimas egisas » 2007 03 18, 20:13

Parasiau straipsniuka ir iskart gavau papildomos informacijos is Miciaus.

Gali buti taip, kad kompiuteris gali neleisti sureguliuoti apsukas tuomet reikia imtis sioki tokiu gudrybiu kurios ir bus aprasytos siame Miciaus papildyme.

Laisvų apsukų reguliavimas:

1. Pašildom variklį tol, kol jisai pasiekia darbinę temperatūrą (85-95 oC) ir išjungiame;
2. Visi prietaisai (šviesos, kondicionierius, pečiuko ventiliatorius ir kiti įrenginiai) turi būti išjungti;
3. Automobiliams su automatine greičių dėže įjungiame pavarą į stovėjimo (Park) rėžimą, o automobiliams su mechanine greičių dėže į laisvą (Neutral);
4. Patikriname ar gerai įstatytas/sureguliuotas akseleratoriaus trosas;
5. Susirandame variklio degimo/laisvu apsuk ų reguliavimo jungtį/„fiškę“ (ignition timing adjustment terminal), ištraukiame iš jos guminį dangtuką (jei dar toks yra likęs) ir ją įžeminame, t.y. sujungiame su kėbulu ar tiesiog akumuliatoriaus neigiamu „-“ gnybtu. Žr. paveikslėlius apačioje.


Paveikslėlis


6. Susirandame variklio diagnostikos jungtį/“fiškę“ (self diagnosis connector), kuri yra salone, vairuotojo pusėje po prietaisų skydeliu, ir įžeminame jos 10-tą gnybtą, t.y. sujungiame su kėbulu ar tiesiog akumuliatoriaus neigiamu „-“ gnybtu. Žr. Paveikslėlius apačioje.

Paveikslėlis


7. Užkuriame variklį ir leidžiame jam dirbti laisvomis apsukomis. Jei apsukos yra 700 +/- 50 aps./min, tai viskas tvarkoje ir laisvų apsukų reguliuoti nereikia. Jei apsukos yra už minėto intervalo ribų, tada su paprastu atsuktuvu sukdami laisvų apsukų reguliavimo varžtą (idle speed adjusting screw) reguliuojame laisvas apsukas tol, kol jos bus anksčiau minėtame intervale. Žr. paveiksliukus apačioje.

Paveikslėlis



8. Baigus reguliuoti išjungiame variklį ir atjungiame visus įžeminimus. Iš naujo užkuriame variklį ir leidžiame jam dirbti laisvomis apsukomis apie 5 min ir patikriname, ar apsukos yra reikiamame intervale ir ar tolygiai dirba variklis.
9. Viskas, Jūs sėkmingai sureguliavote laisvas apsukas ;)
Paskutinį kartą redagavo 1 egisas. Iš viso redaguota 2007 kartus.
Paveikslėlis
'91 eclipse GST
'01 PS GTI
'03 307SW HDI

Vartotojo avataras
Nowone
Dalyvis
PranešimaiCOLON 840
UžsiregistravoCOLON 2006 06 23, 17:01
AutomobilisCOLON evo V
MiestasCOLON Vilnius
CONTACTCOLON

Neperskaitytas pranešimas Nowone » 2007 03 18, 22:23

:!: respect uz tokias temas :arrow:

Vartotojo avataras
Ruffian
Dalyvis
PranešimaiCOLON 733
UžsiregistravoCOLON 2006 01 08, 21:45
MiestasCOLON Alytus
CONTACTCOLON

Neperskaitytas pranešimas Ruffian » 2007 03 19, 00:38

Labai detalu ir issamu :!: malonu skaityti ir ziureti tokias temas :idea:
You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone.

Vartotojo avataras
Matosas
Garbės narys
PranešimaiCOLON 14583
UžsiregistravoCOLON 2004 08 16, 03:00
AutomobilisCOLON Ealge Talon TSI AWD
MiestasCOLON Sostinė
CONTACTCOLON

Neperskaitytas pranešimas Matosas » 2007 03 19, 09:28

jei kas dar užsiimat rankdarbiais irgi galite nepatingėt ir įmest kelias foto su aprašais, tokie dalykai labai vertingi remontuojantis pačiam :wink:
1G GS '93 (SOLD, gone to LV)
1G GST '90 (SOLD, gone to LV)
2G TSI (SOLD, gone to Jarka)
2G TSI AWD 1G 7 bolt SWAP nuo meilės iki neapykantos-vienas žingsnis

Nusipirk mitsubishi, įrodyk kad vyras esi
Paveikslėlis

Vartotojo avataras
Pliustas
Garbės narys
PranešimaiCOLON 3141
UžsiregistravoCOLON 2004 09 08, 03:00
AutomobilisCOLON Eclipse 1G
MiestasCOLON Vilnius
CONTACTCOLON

Neperskaitytas pranešimas Pliustas » 2007 03 19, 21:55

jo isaiskinta viskas ishsamiai, tik kad as matyt prie tu kuriems geriau nagu prie sito reikalo nekishti.
::Trabant - Belekiek kilovatu:: Nupirko
::Toyota Starlet 0.9L:: Supuvo
::Clipse 1G - Шэтонас:: Puksht!!!
::Saab 9-3 154kw:: Benzo vagis

Vartotojo avataras
performancas
Dalyvis
PranešimaiCOLON 824
UžsiregistravoCOLON 2006 05 31, 22:10
AutomobilisCOLON 1g DSM Performanced :)
MiestasCOLON Anyksciai - Vilnius

Neperskaitytas pranešimas performancas » 2007 03 20, 18:52

sori bet nelabai supratau, kaip ten ta kompo korekcija atjungt (ignition timing adjustment terminal) nes kiek as zn tai reik tik ta fiske kur po apotu 69927pav. izemint ir fsio, o kaip ten del tu kitu fiskiu :?: ar butina ir jas dar prie minuso pajungt :?: 8O
Colt C53A Targa - GTi 4g67 100Kw - sold
1G '94 DSM GS+T - in po presas
Colt '05 cz3 1,3 70kw
Colt '94 CA0 1,6 83kw daily car/ (turbo project coming...)
http://www.temis.lt/

Vartotojo avataras
ProXas
Dalyvis
PranešimaiCOLON 2439
UžsiregistravoCOLON 2007 04 03, 00:37

Neperskaitytas pranešimas ProXas » 2007 04 11, 15:30

egisas rašėCOLON 6. Susirandame variklio diagnostikos jungtį/“fiškę“ (self diagnosis connector), kuri yra salone, vairuotojo pusėje po prietaisų skydeliu, ir įžeminame jos 10-tą gnybtą, t.y. sujungiame su kėbulu ar tiesiog akumuliatoriaus neigiamu „-“ gnybtu. Žr. Paveikslėlius apačioje.
Paveikslėlis
Kchem gal ash ir lameris, bet turiu klausimuka. Ar turi buti tixliai tokia fyshke kaip paveiksliukyje ar tokia kaip mano irgi tiks?:
Paveikslėlis
jeigu taip tai kuris po galais gnybtas butu 10? 8O
Pikts Turbo Sandeliukas ant ratu Volvo V70
Rudis ant ratu GSi
Pshichas Kaunietis 8)

Vartotojo avataras
mpegas
Valdybos narys
PranešimaiCOLON 3017
UžsiregistravoCOLON 2005 08 04, 03:00
AutomobilisCOLON Sianas opelys
SkypeCOLON spokask
MiestasCOLON Mažeikiai
CONTACTCOLON

Neperskaitytas pranešimas mpegas » 2007 04 11, 16:55

Paveikslėlis
Va šitas, arčiausiai vidurio

Vartotojo avataras
horn
Dalyvis
PranešimaiCOLON 463
UžsiregistravoCOLON 2005 08 27, 03:00
AutomobilisCOLON Eclipse 2g GS-T
SkypeCOLON edgarask.
MiestasCOLON Sostinė (dzūkijos)

Neperskaitytas pranešimas horn » 2007 04 11, 19:44

Na va, ka tik po valymo....
Labai gerai, kad taip aiskiai parasiai ir pademonstravai su fotkem :pray:
uztrukau daugiausiai prie "suderinimo" su tais izeminimais. Nezinau, ar tu praleidai, ar as, kad reikia raktelius istraukt, nes kitaip nieko neiseina, bet po to dasilo ir dabar viskas puikiai :!: dekai :wink:
Parduota 96m. Eclipse 2G, 2.0 GST, raudona a/t.
Parduota 98m. Eclipse 2G, 2.0 GST, bordo m/t.
Parduota - 92m. Eclipse 1G, 2.0 GS, raudona m/t.

Vartotojo avataras
ProXas
Dalyvis
PranešimaiCOLON 2439
UžsiregistravoCOLON 2007 04 03, 00:37

Neperskaitytas pranešimas ProXas » 2007 04 11, 21:37

mpegas rašėCOLONPaveikslėlis
Va šitas, arčiausiai vidurio
Blemba tixliai, ash i ji atvirkscia zhiurejau :oops:
Nezinau, ar tu praleidai, ar as, kad reikia raktelius istraukt, nes kitaip nieko neiseina
kaip tai raktelius ishtraukt? O kaip laisvas apsukas gaunasi reguliuot jeigu raktai ishtraukti? taigi variklis nedirba ar veliuosi? :roll:
Pikts Turbo Sandeliukas ant ratu Volvo V70
Rudis ant ratu GSi
Pshichas Kaunietis 8)

Vartotojo avataras
horn
Dalyvis
PranešimaiCOLON 463
UžsiregistravoCOLON 2005 08 27, 03:00
AutomobilisCOLON Eclipse 2g GS-T
SkypeCOLON edgarask.
MiestasCOLON Sostinė (dzūkijos)

Neperskaitytas pranešimas horn » 2007 04 13, 07:39

ProXas rašėCOLON
mpegas rašėCOLONPaveikslėlis
Va šitas, arčiausiai vidurio
Blemba tixliai, ash i ji atvirkscia zhiurejau :oops:
Nezinau, ar tu praleidai, ar as, kad reikia raktelius istraukt, nes kitaip nieko neiseina
kaip tai raktelius ishtraukt? O kaip laisvas apsukas gaunasi reguliuot jeigu raktai ishtraukti? taigi variklis nedirba ar veliuosi? :roll:
na, gal nesiveli, bet atidumo pritruko :wink: "1. Pašildom variklį tol, kol jisai pasiekia darbinę temperatūrą (85-95 oC) ir išjungiame;
2. Visi prietaisai (šviesos, kondicionierius, pečiuko ventiliatorius ir kiti įrenginiai) turi būti išjungti;
3. Automobiliams su automatine greičių dėže įjungiame pavarą į stovėjimo (Park) rėžimą, o automobiliams su mechanine greičių dėže į laisvą (Neutral); "
Beje... vargo turejau, gal kazka ne taip padariau, gal pats varikliukas galus atidavineja, bet dabar jau tvarkoj... :)
Parduota 96m. Eclipse 2G, 2.0 GST, raudona a/t.
Parduota 98m. Eclipse 2G, 2.0 GST, bordo m/t.
Parduota - 92m. Eclipse 1G, 2.0 GS, raudona m/t.

Vartotojo avataras
ProXas
Dalyvis
PranešimaiCOLON 2439
UžsiregistravoCOLON 2007 04 03, 00:37

Neperskaitytas pranešimas ProXas » 2007 04 13, 09:08

horn rašėCOLON 2. Visi prietaisai (šviesos, kondicionierius, pečiuko ventiliatorius ir kiti įrenginiai) turi būti išjungti;
3. Automobiliams su automatine greičių dėže įjungiame pavarą į stovėjimo (Park) rėžimą, o automobiliams su mechanine greičių dėže į laisvą (Neutral); "
Beje... vargo turejau, gal kazka ne taip padariau, gal pats varikliukas galus atidavineja, bet dabar jau tvarkoj... :)
Balemba, o tai kaip reguliuot lasivas apsukas jeigu varikli ishjungtas :?:
Bandymu ir klaidu metodu? Tipo pasuki uzhkuri pazhiuri ar geros jeigu ne vel gesini ir vel suki? :roll:
Pikts Turbo Sandeliukas ant ratu Volvo V70
Rudis ant ratu GSi
Pshichas Kaunietis 8)

Vartotojo avataras
Micius
VIP narys
PranešimaiCOLON 4686
UžsiregistravoCOLON 2004 08 12, 03:00
MiestasCOLON Kaunas

Neperskaitytas pranešimas Micius » 2007 04 13, 10:42

ProXas rašėCOLONBalemba, o tai kaip reguliuot lasivas apsukas jeigu varikli ishjungtas :?:
Bandymu ir klaidu metodu? Tipo pasuki uzhkuri pazhiuri ar geros jeigu ne vel gesini ir vel suki? :roll:
Na nzn, as kai skaitau viska papunkciui, tai yra lyg ir parasyta, kada isjungti varikli, kada vel uzgesinti ir t.t. Gal tik as cia matau, o kitiems nerodo, to kas parasyta ? 8)
Lancer 1.5 '90 (-)
Eclipse 2.0 '94 (-)
Talon 2.0 '98 (-)
Talon TSi AWD '90 (-)
EVO VIII GSR '05 (-)
EVO X MR '09 (+)

Vartotojo avataras
ProXas
Dalyvis
PranešimaiCOLON 2439
UžsiregistravoCOLON 2007 04 03, 00:37

Neperskaitytas pranešimas ProXas » 2007 06 06, 23:34

Siandien savishki paberes buvau labai nustebau del vieno dalyko, pati varikliuko galvute, ta jau kur oro skyle uzhkishineja, buvo tokia visa su apnshom kazhkokiom uzhejus ir dar tokiom, kad nelabai gramdesi. perzhiurejes auksciau esancias foto nusprendzhiau ja nushveist normaliai, viskas ciki. Kitiems irgi ji buvo apsineshus ar pas mane viena shrotas toks del dujos pasidares buvo kazhin? :roll:

p.s. apsukos nebesiubavo siaip profilaktishkai valiau, nes kai pirkau siubuodavo stambiai...
Pikts Turbo Sandeliukas ant ratu Volvo V70
Rudis ant ratu GSi
Pshichas Kaunietis 8)

BUTTON_POST_REPLY