Pratęsiant t-sport temą pridėsiu kaip išsirinkti nestandartinius (ne stock) ratus jūsų Mitsubishi.
NESTANDARTINIŲ ratų išmatavimai išskaičiuojami pagal toliau pateiktas instrukcijas.
Visų pirma reikia suprasti kelis dydžius:
Tarpai tarp tvirtinimo taškų- nurodomi milimetrais ir tvirtinimo taškų skaičiumi (5x114.3 - 5 tvirtinimo taškai, 114,3mm tarp jų);
CB- centrinės ratlankio skylės diametras milimetrais (65, 60 ir t.t.)
Rato dydis- bendras rato skersmuo (ratlankis + padanga);
Ratlankio dydis- pačio ratlankio skersmuo coliais (14", 15" ir t.t.);
Rato apsisukimo kelias- rato apsisukimo kelias lygus atstumui, kurį neapkrautas ratas nurieda per vieną apsisukimą;
Padangos aukštis- padangos profilio aukštis yra nurodomas procentais nuo padangos pločio (50%, 65%, 80%);
ET- ratlankio "išnešimas", atstumas nuo ratlankio vidurio iki ratlankio tvirtinimo vietos:

Tai yra praktiškai vienas iš svarbiausių dydžių, renkantis naujus nestandartinius ratus;
J- pačio ratlankio plotis coliais (5J, 6J, 7J ir t.t.). Taip pat labai svarbus dydis naujų ratlankių paieškoje.
Daugiau dydžių ir paaiškinimų galite rasti čia:
http://www.autos.lt/index.php?subj=readtopic&id=14
Renkantis naujus ratus reikia laikytis kelių taisyklių:
1.
Rato dydis turi nesiskirti nuo standartinio rato dydžio. T.y. bendras ratlankio ir padangos skersmuo turi būti vienodas numatytam Mitsubishi. Kitaip skirsis
rato apsisukimo kelias ir jūsų greitis, rodomas skydelyje, skirsis nuo realaus greičio, kuriuo važiuojate.
2. Pasirinkus didesnio pločio ratus- reikia rinktis ir didesnio pločio padangas (arba ją prievartaujate, kaip tikri reiseriai

).
3. Centrinę skylę galima ištekinti, jei naujų ratlankių ji per maža, arba uždėti centravimo žiedus, jei per didelė. Centravimo žiedų turi visos ratus parduodančios parduotuvės.
PRADEDAM:
1. Susižinokite savo standartinių ratų išmatavimus.
Pvz. Eagle Talon TSi standartiniai ratai yra 5x114.3, 205/55 R16, 6J ET46, CB 67 (dar gali būti plotis sudėtas kartu su dydžiu: 6Jx16). Pagal tai galima pasakyti, jog standartinis ratlankio tvirtinimas yra 5 taškų su 114,3mm atstumu, ratlankio dydis 16", ratlankio plotis 6", centrinė skylė 67mm, ratlankio tvirtinimo plokštuma nutolusi nuo ratlankio vidurio 45mm ("išnešimas"). Su tokiu ratlankiu reikia naudoti padangą, kurios plotis yra 205mm ir aukštis yra 55% nuo 205mm

Aukščiau mano paminėtame puslapyje galite rasti kokias padangas su kokiais ratlankiais reikia naudoti, kad bendras rato dydis būtų toks pat, bei galima pažiūrėti kaip skirsis greičio parodymai su naujomis padangomis.
2. išsimatuokite "erdvę" prie rato- t.y. išsimatuokite kiek iš viso turite vietos nuo amortizatoriaus labiausiai atsikišusios į išorę dalies iki arkos pradžios (dažniausiai tai būna užlenktas kantelis). Pažiūrėkite kokie yra dabar uždėtų ratų išmatavimai (svarbiausia yra ET bei J), išsimatuokite kiek yra vietos nuo dabar uždėto rato vidinės dalies iki amortizatoriaus ir nuo išorinės rato dalies iki arkos. Patikėkite- tai vėliau jums sutaupys daug laiko ir nervų
Išmatavę visą dydį galite žinoti kokio maksimalaus pločio ratus galite uždėti

Aišku taip nedarysite (nebent esate Matosas

). Geriausiai rinktis naujus ratlankius bus pagal jau uždėtus ratus, nes matote esamą situaciją. Žinodami dabartinių ratų protį (J) bei jų išnešimą (ET) ir kiek atstumo turite į vieną ir kitą pusę- galite pradėti ieškoti ratų.
Tarkime jūsų dabartiniai ratai yra kaip pas mane: 6Jx16 ET46. Randate naujus ratlankius, kurių išmatavimai: R17, 7.5J ET45.
Pasinaudoję puslapiu:
http://www.1010tires.com/wheeloffsetcalculator.asp
Pažiūrime, kad naujas ratlankis bus labiau priartėjęs prie amortizatoriaus per 18mm ir labiau išlindęs į išorę per 20mm.
Tokiu būdu pažiūrime savo matavimus! Jei nėra tiek vietos (18mm) iki amortizatoriaus- tai tiesiog neprisuksime rato prie tvirtinimo vietos, nes klius. Jei nėra tiek vietos iki arkos kantelio (20mm)- ratas lies arką važiuojant.
Jei viskas gerai (vietos pakankamai iš abiejų pusių)-
tai ratlankis tinkamas ir ieškome padangų pagal lentelę.
Jei ne- galimi du variantai:
1. Ieškome siauresnių ratlankių (jei iš abiejų pusių vietos labai ne daug)
2. Ieškome ratlankių su kitokiu ET (jei iš vienos pusės vietos daugiau, o iš kitos trūksta).
2.1. Jei rato vidinėje pusėje trūkstančios vietos (tiek, kiek per daug išorinėje pusėje) yra pakankamai-
didinamas ET tiek mm, kiek per daug yra išorinėje pusėje.
2.2. Jei rato išorinėje pusėje trūkstančios vietos (tiek, kiek per daug vidinėje pusėje) yra pakankamai-
mažinamas ET tiek mm, kiek per daug yra vidinėje pusėje. Arba (dar geriau) yra priartinti rato išorinę pusė iki protingos ribos (palikti ~2mm iki kantelio). T.y. sumažinti ET iki tiek, kiek yra vietos minus du mm
"Rastavkės" 
Papildomas tvirtinimo plokštumos "atitolinimas". T.y. nuo paskaičiuotų atstumų reikia pridėti prie išorės matmens ir atimti nuo vidinio matmens tiek mm, kokio storio "rastavkę" dedate.
Pvz.: paskaičiavau, kad naujų ratlankių išmatavimai netinka mašinai. Tačiau, kaip visi gerai žinome, pagal užsakymą ar šiaip iš parduotuvės ratlankius ne daug kas perka, tenka imti kokie yra skelbimuose. VIENOK naujų ratų ET toks, kad iki arkos kanto lieka nemažai vietos, tačiau neužtenka vidinėje pusėje. Paskaičiuojam kiek neužtenka (užmetus kelis mm) arba tiesiog, kaip minėjau, "pristumiame" išorinę reikšmę iki maksimalaus protingo minimumo ir žiūrime kiek mm "pristūmėme"

Sakykim tai buvo 10mm

tai darome (perkame) 10mm "rastavkes", dedame tarp ratlankio ir tvirtinimo plokštumos ir sukame ratus
REIKIA NEPAMIRŠTI, kad priekyje ir gale vietos tarp arkos ir amortizatoriaus gali skirtis! Taip pat (dėl konstrukcinių aukštumų) gali skirtis ir kairės bei dešinės pusės vieta po arkomis
