Žėkit labai į temą rašo:
Vargas dėl žibintų dar neišvargtas
Seimo Ekonomikos komitetas siūlo Susisiekimo ministerijai sušvelninti iš trečiųjų šalių atvežtų naudotų automobilių registravimo taisykles. Aurimas Jurčius, atstovaujantis steigiamai Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijai, sako, kad procedūra, kuri įsigaliojo liepos 1 d., kainuoja apie 5.000 eurų.
Iki šiol iš JAV atgabentus naudotus automobilius registruojant Lietuvoje reikėjo pakeisti apšvietimo ir šviesos prietaisų išdėstymą, kad automobilis atitiktų europinį standartą. Nuo liepos pirmosios to nepakanka – nauji žibintai dar turi būti sertifikuoti Europos Sąjungoje (ES). Jei automobilis gamintas tik JAV rinkai ir neturi analogų ES, tai pakeitus žibintus dar reikia pristatyti specialioje bandymų laboratorijoje išduotą protokolą, patvirtinantį, kad modifikacijos teisingos. Kitaip automobilis neregistruojamas. Lietuvoje tokių laboratorijų apskritai nėra, o artimiausia – Vokietijoje.
Asociacijos steigėjai piktinasi, kad tokios taisyklės pažeidžia Lietuvos piliečių interesus, riboja pasirinkimo laisvę ir žlugdo smulkias bei vidutines jų įmones.
Minėta tvarka ES šalyse turi būti įdiegta iki 2009 m.
„Šita direktyva – juodu ant balto parašyta – skirta naujiems automobiliams, o naudotoms mašinoms iš JAV Lietuva turėtų pati nusistatyti taisykles. Pavyzdžiui, Vokietijoje registruojant automobilį iš JAV leidžiami tam tikri nukrypimai nuo standarto, jie įrašomi techniniame pase. Išimtis galioja tik Vokietijos teritorijoje. Beje, šitas vokiečių išimtis pripažįsta ir Latvija“, – aiškina p. Jurčius.
Jaučiasi diskriminuojami
Seimo Ekonomikos komitetas ministerijai siūlo taikyti Naudotų kelių transporto priemonių atitikties įvertinimo ir Techninių apžiūrų taisyklių išimtis kelių transporto priemonėms, įvežtoms iš trečiųjų šalių ir registruotoms Lietuvoje nuo 2004 m. sausio 1 d. iki 2009 m. sausio 1 d.
„Tie, kurie nusipirko amerikietiškus automobilius po 2004 m. pradžios, be vargo pereis technines apžiūras, kol tie automobiliai nusibaigs. O naujai įvežamiems naudotiems automobiliams galima tas lengvesnes sąlygas taikyti iki 2009 m.“, – aiškina p. Vėsaitė. Pasak jos, komiteto posėdyje dalyvavę Susisiekimo ministerijos atstovai tam neprieštaravo. Tiesa, šis pakeitimas turės įtakos 1–2% visų įvežamų automobilių, nes dauguma JAV gamintojų automobilių žibintus yra sertifikavę ne tik JAV, bet ir Europoje.
Tačiau tai aktualu turintiesiems, pavyzdžiui, „Lincoln Navigator“, „Lincoln Town Car“ modelius, dalį „Cadillac“ serijos automobilių, nuo 2000 m. Europoje nebegaminamų „Mitsubishi Elipse“, „Mazda CX-7“, „Chrysler Pacifica“.
O naujų automobilių pardavėjus jungianti Lietuvos autoverslininkų asociacija parlamentarus tikina, jog registravimo sąlygos automobilių pardavėjams turi būti suvienodintos. Dauguma iš JAV atgabenamų automobilių, LAA teigimu, yra su fiktyviais pirkimo dokumentais, patyrę autoįvykių, su pažeistomis saugos sistemomis.
http://vz.lt/Default2.aspx?ArticleID=3d ... 30355a4214