Puslapis 11

Sailentblokų remontas - sailentblokų presavimas ir keitimas

ParašytasCOLON 2009 06 14, 23:20
Afigienasz
tikiuosi nesupyks, bet manau bus idomi ir svarbi informacija, norinties viska atlikti patiems
P.S cia dirbama su Honda Civic

Sailentblokų taisymas ir keitimas – sailentblokų presavimas
Sailentblokai – guminės įvorės, tai detalė turinti daug pavadinimų. Trumpai apie liaudyje vadinamus sailentblokus arba sailenblokus. Sailentblokai tai detalė kuri randasi Jūsų automobilio pakaboje – šios detalės paskirtis yra sugerti pakabos judesius kurie atsiranda važiuojant nelygiu keliu bei suteikti pakabos elementams galimybę judėti ir efektyviai reaguoti į kelio nelygumus.

Sailentblokų yra įvairių dydžių, formų. Vieni daromi su kietesne guma, kiti minkštesne, yra specialių vadinamų poliuretaninių sailentblokų. Tiek paprasto tiek poliuretaninio sailenbloko nuotraukas rasite žemiau. Yra taip pat Lietuvoje gaminamų sailentblokų. Šiame puslapyje nesigilinsime analizuojant kurie iš jų geresni ar blogesni, kurie tinka geriau mūsų keliams ar klimatui - tiesiog apžvelgsime kaip teisingai pasikeisti sailentblokus.

Paveikslėlis
Sailentblokas arbaguminė įvorė

Paveikslėlis
Poliuretano sailentblokai

Žemiau pridedame video, jis turėtų padėti suprasti kaip sailentblokai juda ir kokia jų paskirtis automobilio pakaboje.



Šiuo konkrečiu atveju pademonstruosime kaip atrodo honda civic 5gen (92-94) metų modelio pakaboje esantys sailentblokai – kaip jie atrodo išplyšę bei kokią įtaką turi automobilio valdymui ir kontrolei bei važiavimo kokybei ir saugumui.

Sugedusių, suplyšusių sailentblokų diagnozė – kaip žinoti kada juos reikia keisti?

Esant susidėvėjusiems, daugiau ar mažiau išplyšusiems sailentblokams (guminėms įvorėms) automobilis tampa nestabilus kelyje, ypatingai tai jaučiasi važiuojant keliu didesniu greičiu, kai laikant automobilio vairą tiesiai – jis šiek tiek vingiuoja, mėtosi kelyje. Paprastai taip nutinka dėl suplyšusių ar jau išplyšusių sailentblokų priekinėse pakabos detalėse, apatinėse šakėse. Kadangi atstumas tarpo šakės ir rato kinta – mašina yra nestabili ir ją suvaldyti yra sunku, pastoviai reikia „gaudyti“ automobilį kelyje. Esant stipriam sailentblokų susidevėjimui – automobilio pakaba pradeda skleisti bildesius iš pakabos, netvarkant šio gedimo yra pažeidžiamos ir kitos pakabos detalės.

Šiuo konkrečiu atveju nagrinėjame honda civic 5 kartos sailentblokų gedimą. Apačioje pateikiame keletą nuotraukų kaip atrodo stipriai pažeisti ir įplyšę sailentblokai.

Paveikslėlis
Vaizdas kaip atrodo išplyšęs honda civic priekinės šakės sailentblokas

Paveikslėlis
išplyšęs honda civic priekinės šakės sailentblokas paverstas šonu

Sailentblokų keitimo ypatybės

Keičiant ir tvarkant sailentblokus yra labai svarbu vadovautis keletu taisyklių – būtinai sutepti sailentblokų gumas, tepalas suminkština gumą, o naudojant reikiamą tepalą jo neišplauna vanduo. Labai dažnai atsukinėjant šakių varžtus, jie neišsitraukia nes daugelis meistrų nesivargina sutepti varžtų kurie sukasi ir eina sailentbloko viduryje, tad laikui bėgant jie prirūdyja ir ištraukti nepjaustant pakabos varžtų neįmanoma.

Dar vienas labai svarbus dalykas yra sailentblokų užveržimas, sailentblokų negalima užveržinėti esant mašinai pakeltai, kaip kad dažnai yra daroma servisuose, nes nuleidus mašiną, sailentblokų vidus lieka jau prisuktas ir nori nenori atsiranda tempimas, kuris tik sutrumpina sailentblokų tarnavimo laiką.

Sailentblokų presavimas

Keičiant sailentblokus geriausiai naudoti hidraulinį presą tiek įpresuojant tiek išpresuojant sailentblokus. Jei to padaryti neįmanoma, reikia išpresuoti vidurinę sailentbloko dalį ir per vidurį prakišant metalo pjukliuką, ipjauti sailentbloko rėmelį iš vidaus iki šakės, stengiantis kuo mažiau pažeisti šakę į kurią sailentblokas presuojasi. Įpresuojant sailentblokus taip pat labai svarbu sutepti šakę tepalu, kad sekantį kartą keičiant sailentbloką ar sailentblokus būtų galima lengviau jį išpresuoti ir įpresuoti. Žemiau yra pateikiamos nuotraukos kaip reikia presuoti sailentblokus.

Paveikslėlis
Sailentblokų presavimas naudojant hidraulinį presą

Paveikslėlis
Sailentblokų presavimas naudojant hidraulinį presą ir reikalingus perėjimus kad nepažeistume gumos

Paveikslėlis
Presuojant sailentblokus šakę būtina sutepti specialiu tepalu

Honda Civic sailentblokų presavimas – greitai ir patogiai

Galime pasiūlyti daugelį honda civic tiek ketvirtos(4gen) tiek penktos(5gen) kartos pakabos šakių į kurias jau esamę supresavę naujus sailentblokus – taip keisdami ir remontuodami Jūsų automobilį sutaupysime jūsų laiką pakeisdami kita – jau paruošta detale. Galime pasiūlyti taip pat nusmėliuoti detales srautinio valymo, smėliavimo būdų ar net ją nudažyti juodai ar kita pageidaujama spalva, daugiau apie tai skaitykite smėliavimo puslapyje. Žemiau pateikiamos nuotraukos kaip yra ruošiamos ir presuojamos šakės. Kviečiame peržiūrėti galeriją per picture lens – tuomet kiekviena nuotrauka turės aprašymą.

Paveikslėlis
Honda Civic 5gen priekinė šakė ir nauji sailentblokai greta, paruošti presavimui

Paveikslėlis
Honda civic priekinė šakė su naujais supresuotais sailentblokais

Paveikslėlis
Honda Civic priekinė šakė su naujais sailentblokais

Žemiau taip pat pateikiame nušveista abrazyviniu būdų šakę, greta lyginant ją su šake kuri buvo nusmėliuota.

Paveikslėlis
Honda civic priekinė šakė - rudys šalintos abrazyvyniu būdų naudojant plieninį šepetėlį

Paveikslėlis
Honda Civic nušveista šakė lyginant su šake kuri buvo nusmėliuota

Puslapio pabaigai norėčiau pridėti keletą įdomesnių video apie metodus kaip pasikeisti ir išimti sailentblokus kai tam nėra tinkamų salygų ar įrankių, patys mes tokiais metodais nesivadovaujam, bet kai reikia suktis iš padėties - visi įmanomi būdai ir praverčia.







Informacija paimta is http://www.automobiliuremontas.lt

Re: Sailentblokų remontas - sailentblokų presavimas ir keitimas

ParašytasCOLON 2009 06 15, 22:47
Vyckele
maladiec tas, kuris pats isipresuoja ir pasidaro viska beveik namu salygom. Siaip pajury visi veza restauruot pakabas tokiam Lukauskiui. jei kam aktualu - pm.

Re: Sailentblokų remontas - sailentblokų presavimas ir keitimas

ParašytasCOLON 2009 06 16, 08:50
Rector
Su grastu guma apgrezioji, ishtrauki viduriuka, tada ipjauni su metalui pjaut pjukliuku ta lankeli kuris liko, uzlankstai su atviorke ir su porfu ishmusi lauk..nauja sailentbloka su tinkama galvute ikali gilyn..

Re: Sailentblokų remontas - sailentblokų presavimas ir keitimas

ParašytasCOLON 2009 06 21, 17:49
Alexas
:mrgreen: as opeliui sawo senam wiska pasidariau sawam garaze. jokiu hidrauliniu presu nereikejo, nieko. ir padariau wiska kaip turi but, kaip sakoma "kak na zawode". :mrgreen:

Re: Sailentblokų remontas - sailentblokų presavimas ir keitimas

ParašytasCOLON 2009 06 21, 20:52
kasrupi
Rector rašėCOLONSu grastu guma apgrezioji, ishtrauki viduriuka, tada ipjauni su metalui pjaut pjukliuku ta lankeli kuris liko, uzlankstai su atviorke ir su porfu ishmusi lauk..nauja sailentbloka su tinkama galvute ikali gilyn..
ka tik is garazo po sios proceduros. Kad viskas ten taip paprasta butu. Arba pas mane kazkokie kitokie saleinblokai :lol: Islupus visas gumas, tas vidinis pleistas vis tiek sedejo savo vietoje. Teko nemazai galva pasukt kol is to obuolio isnarinau. Net neisivaizduoju kokiu ten graztu ka greziot. :) Atidziau pasiziurejus matosi, kad is obuolio isnarinti galima tik per viena puse. Paemiau 36 rakto galva ir ilgo varsto pagalba perverus per viduri ir uzsukus verzle tiesiog per jega islupau. Likes ziedas buvo toks kietas. kad su atviortke lankstyk tu jo nelankstes. Teko dvejose vietose ipjauti ir taip palengvinti savo darba. Ikalinet naujo saleinbloko irgi nepatariu - pasizeidzia apsaugine guma. Isistacius i spaustuvus is abieju pusiu istacius raktu galvas ant 36 ir 32 viska cystai ipresavau atgal. ;) Kaip pirmam kartui buvo ka veikti, nes bandziau israsti dvirati, bet antra karta jau butu kur kas lengviau.
Dar karta paziurejus video, atrodo viskas paprasta, bet tas budas be deginimo neveike, nes sulauziau du gan storus varstus ir sulanksciau rakta. 15 metu senumo masinai kur kas sunkiau atlikti sia procedura, nes viskas priauge buna. Zodziu geri pavyzdziai ir video medz., bet...

Re: Sailentblokų remontas - sailentblokų presavimas ir keitimas

ParašytasCOLON 2009 07 05, 09:21
Rector
kasrupi rašėCOLON
Rector rašėCOLONSu grastu guma apgrezioji, ishtrauki viduriuka, tada ipjauni su metalui pjaut pjukliuku ta lankeli kuris liko, uzlankstai su atviorke ir su porfu ishmusi lauk..nauja sailentbloka su tinkama galvute ikali gilyn..
ka tik is garazo po sios proceduros. Kad viskas ten taip paprasta butu. Arba pas mane kazkokie kitokie saleinblokai :lol: Islupus visas gumas, tas vidinis pleistas vis tiek sedejo savo vietoje. Teko nemazai galva pasukt kol is to obuolio isnarinau. Net neisivaizduoju kokiu ten graztu ka greziot. :) Atidziau pasiziurejus matosi, kad is obuolio isnarinti galima tik per viena puse. Paemiau 36 rakto galva ir ilgo varsto pagalba perverus per viduri ir uzsukus verzle tiesiog per jega islupau. Likes ziedas buvo toks kietas. kad su atviortke lankstyk tu jo nelankstes. Teko dvejose vietose ipjauti ir taip palengvinti savo darba. Ikalinet naujo saleinbloko irgi nepatariu - pasizeidzia apsaugine guma. Isistacius i spaustuvus is abieju pusiu istacius raktu galvas ant 36 ir 32 viska cystai ipresavau atgal. ;) Kaip pirmam kartui buvo ka veikti, nes bandziau israsti dvirati, bet antra karta jau butu kur kas lengviau.
Dar karta paziurejus video, atrodo viskas paprasta, bet tas budas be deginimo neveike, nes sulauziau du gan storus varstus ir sulanksciau rakta. 15 metu senumo masinai kur kas sunkiau atlikti sia procedura, nes viskas priauge buna. Zodziu geri pavyzdziai ir video medz., bet...
Na ash viena tik sona ipjaudavau, su atviorke uzlenkdavau kampukus tada su porfu ishkaldavau..aisku pavarkt reikia..o cia gerai sugalvojei su tais spaustuvais :) na ash ikaliau paprastai su galvute..man jokia guma nepasizeide. reiks ishbandyt ir tavo buda :thumbsup:

Re: Sailentblokų remontas - sailentblokų presavimas ir keitimas

ParašytasCOLON 2009 07 09, 21:03
Bondas_007
Sveiki,

straipsnio autorius as, foto mano garaze daryti - jei kam reikes siu paslaugu ar visu kitu isvardintu puslapyje = kreipkites.

P.s. greitu laiku styatrtuos vietinis forumas, o ir puslapio gaires sudarytos belieka rasti tam laiko :)

Kas keisis pats - sekmes, tikiuosi info pravers, o kas pabijos - patikekit mums, padarysime gerai, pigiau nei servisuose, suteiksime garantija ir keisdami sailentblokus nesugadinsime visu kitu daliu "pakeliui"

www.automobiliuremontas.lt