ParašytasCOLON 2007 03 15, 23:04
tai ka man regis kalba ejo apie kaladziu sukibimo ploto dydi o ne apie padangasHD rašėCOLONNa nereikia cia manes vartyti moksleiviu lygyje...
Padangos vaziuodamos nesitrina! Visas ju veikimo principas yra sukibime su kelio danga. kuo geriau sukimba tuo didesnes jegos reikia jas uzblokuoti.
Taigi ispradziu stabdziu generuojama stabdymo jega yra mazesne nei padangos protektoriaus sukibimas su kelio danga. Veliau padanga nebeatlaiko ir pradeda slysti, bet kad kalades blokuotu diska tai jau reikia gerokai perdozuoti.
kur mazesnis sukibimas gumos ir nelygaus, nesvaraus kelio pavirsiaus ar frikcines kaladziu medziagos ir metalo???
Ar kas nors buvo bandes su sportinem padangom vaziuoti? ant tu paciu stabdziu?
Mantas_V6 rašėCOLON Tai blogai jei paprasti dalykai i galva netelpa. Pabandysiu nesudetingai paaiskint: stabdymas paprastai kalbant yra trintis, be trinties jegos nebutu stabdymo. Trintis atsiranda, kai kalades trinasi i diska ir kai padangos trinasi i asfalta. Efektyviausias stabdymas tada, kai ir kalades trinasi i diska, ir kai padangos trinasi i asfalta. Kai stabdant ratas uzsiblokuoja, kalades i diska jau nebesitrina, tuomet sumazeja stabdymo efektyvumas, nes trintis lieka tik padangai ciuoziant asfaltu. Tam ir yra sukurtas ABS, kad stabdant neuzsiblokuotu ratai ir stabdymas butu efektyvesnis. Taigi Dzedajaus teorija yra teisinga