017.png
 

 

Tikriausiai esate girdėję, kad Mitsubishi automobiliai laimėjo daugybėje garsiausių ralių, o naujausios kartos „Lancer“ modelio priekio dizainas primena reaktyvinius naikintuvus. Tačiau veikiausiai nežinote, kad ši kompanija buvo įkurta dar 1870 metais, o dabar ją sudaro daugiau nei 300 firmų visame pasaulyje. Jos gamina vaizdo kameras, tiltus, alų ir kitus, iš pirmo žvilgsnio nesuderinamus, dalykus.

 

Nustebsite sužinoję, kiek įvairiausių prekių ir paslaugų teikia „Mitsubishi“ grupės kompanijos visame pasaulyje. Tačiau kad ir kokią skirtingą produkciją jos begamintų, visas jas vienija trys bendri principai: kolektyvinė atsakomybė, sąžiningumas ir visuotinis verslo supratimas. Jos taip pat išsiskiriame naujausių technologijų diegimu ir naudojimu bei gaminamos produkcijos kokybe.

 

PAVELDAS

 

Kompanijos, kuri šiandien žinoma „Mitsubishi Motors Corporation“ vardu, ištakos siekia 19-tą amžių, kuomet žemėje ir jūroje dominavo garo varikliai…

 

Devyniolikto amžiaus pabaigoje vykusi sparti Japonijos industrializacija užkrėtė žmones verslumu. Viena ryškiausių to meto asmenybių tapo Yataro Iwasaki, „Mitsubishi“ įkūrėjas. Vadybininko talentą turėjęs vyriškis (kurio tėvas, beje, buvo samurajus) 1870 metais nusprendė įkurti laivybos kompaniją.

 

Iš pradžių Yataro savo kompaniją pavadino „Tsukumo“, nors ant vėliavų, kurios plevėsavo virš jam priklausančių laivų, buvo galima išvysti dabar gerai žinomą trijų deimantų emblemą. 1874 metais firmos pavadinimas pakeistas į „Mitsubishi“ (t. y. „trys deimantai”). Tuo pat metu atsirado ir lig šiol naudojama logotipo versija, atsiradusi sujungus du simbolius: kampuotą Iwasaki šeimos kryžių ir Tosa klano – pirmojo jo darbdavio – trilapį kryžių.

 

Bėgant laikui „Mitsubishi” išaugo į stambią, daugybe veiklų užsiimančią kompaniją, kurios interesai apėmė tarptautinę prekybą, laivų statybą, bankininkystę ir net lėktuvų kūrimą bei gamybą.

 

Tiesą sakant, tuo metu lėktuvų gamyba atrodė patrauklesnis verslas, todėl 1921 metais, praėjus vos trejiems metams nuo debiuto, pirmojo „Mitsubishi“ automobilio „Model-A“ gamyba buvo nutraukta.

 

Nutraukta „Model-A“ gamyba nesustabdė kompanijos nuo tolimesnio automobilių rinkos tyrinėjimo, todėl jau 1931 metais buvo pristatytas pirmasis japonų gamybos dyzelinis variklis 450AD, skirtas naudojimui transporto priemonėse. Jau kitais metais jis pradėtas montuoti į pirmąjį „Mitsubishi“ autobusą.

Kitas svarbus automobilis – tai PX33, tapęs pirmuoju keturiais ratais varomu japonišku automobiliu. 1936 metais debiutavęs modelis yra šiandieninių „Outlander“ ir „Pajero“ protėvis.

 

Septintąjį praėjusio amžiaus dešimtmetį, kuomet Japonijos ekonomika augo įspūdingais tempais, „Mitsubishi“ pristatė visiškai naują modelį „500“. Tai buvo labai sumaniai suprojektuotas mažas automobilis, patogus naudoti tiek mieste, tiek ir už jo ribų. Be to, 1962 metais jis iškovojo pirmąją „Mitsubishi“ pergalę automobilių sporto lenktynėse, laimėdamas Macau Didžiojo prizo lenktynes. Tais pačiais metais pradėtas gaminti ir „Colt 600“ modelis – pirmasis, kurio pavadinimas žinomas ir šių dienų automobilių pirkėjams.

1970 metais „Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.“ padalinys „Motor Vehicle Division“ tapo „Mitsubishi Motors Corporation“, taip pradėdamas naują savo veiklos etapą ir 1973 metais pristatydamas pirmąją „Lancer“ kartą. Tai buvo pirmasis Europoje parduodamas „Mitsubishi“ modelis ir automobilis, pelnęs įspūdingą „Mitsubishi Motors“ reputaciją automobilių sporto pasaulyje.

 

Stilingas, patvarus ir azartiškai valdomas „Lancer“ tapo pagrindu, ant kurio augo ir stiebėsi japonų inžinierių patirtis bei naujausios technologijos. Taip kitados buvo atrasta „tylaus veleno“ technologija, o šiandien į duris beldžiasi elektra varomi automobiliai. Pirmasis pasaulyje masinės gamybos elektromobilis „Mitsubishi i-MiEV“ tik patvirtina, kad kompanija yra „žaliųjų technologijų“ lyderė automobilių pramonėje.

 

NE TIK AUTOMOBILIAI

 

Nuo 1870 metų, kuomet buvo įsteigta kaip laivybos kompanija, „Mitsubishi“ užaugo į didelę, visame pasaulyje interesų turinčią Japonijos kompanijų grupę.

 

Visos nepriklausomai veikiančios „Mitsubishi“ kompanijos garsėja naujausių technologijų diegimu savo veikioje ir rūpinimusi visuomenės gerove. Įmonės vadovaujasi skirtingomis vadybos strategijomis, tačiau gali didžiuotis tomis pačiomis vertybėmis ir (dažniausiai) „Mitsubishi“ vardu bei trijų deimantų logotipu. Jas taip pat vienija „Trys principai“ arba vadybos filosofija, kurią sukūrė ketvirtasis „Mitsubishi“ prezidentas Koyata Iwasaki. Tai „Mitsubishi“ DNR, kurių laikymasis, manoma, lėmė nuoseklų ir sėkmingą koncerno vystymąsi:

- „Shoki Hoko“ (atsakomybė prieš visuomenę);

- „Shoji Komei“ (sąžiningumas);

- „Ritsugyo Boeki“ (visuotinis verslo supratimas).

 

Šios filosofijos besilaikančios „Mitsubishi“ grupes kompanijos veikia labai daugelyje verslo sričių: finansuose, energetikoje, metalų ir mašinų gamyboje, chemijos pramonėje, statybose, stiklo bei popieriaus gamyboje.

 

Daugiau informacijos apie „Mitsubishi“ grupės kompanijas galima rasti: http://www.mitsubishi.com/mpac/e/index.html

 

VISAME PASAULYJE

 

Per daugelį metų savaime susiformavo savitas „Mitsubishi“ veidas, apjungiantis „aštrų“ japonišką dizainą ir meistriškumą, patikimumą, puikų kainos ir kokybės santykį, inovacijas ir nugalėtojų mentalitetą.

 

Šiandien „Mitsubishi Motors“ yra vidutinio dydžio (2007 finansiniais metais pagaminta 1 359 000 transporto priemonių) automobilių gamintojas, visus savo produktus kuriantis ir vystantis Japonijoje. Kompanijai priklauso 7 gamyklos, esančios penkiose skirtingose šalyse. Be to, kai kurie modeliai gaminami „Mitsubishi Motors“ partneriams priklausančiose gamyklose ir parduodami daugiau nei 160-yje pasaulio šalių.

 

„Mitsubishi Motors Corporation“ yra priėmusi sprendimą labiau prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių ir atlikti du esminius produktų strategijos pakeitimus:

- Atsisakyti atskiruose regionuose kuriamų ir tik tiems regionams skirtų modelių. Vietoje to plėtoti sėkmingą „Project Global“ platformą ir ja remiantis gaminti „Lancer“, „Lancer Evolution“, „Outlander“ bei kitus modelius viso pasaulio rinkoms;

- Ilgainiui sumažinti visureigių įtaką kompanijos rezultatams ir didesnį dėmesį skirti ekonomiškiems ir praktiškiems lengviesiems automobiliams. Ypatingą dėmesį skirti „žalioms“ ir novatoriškoms technologijoms, tokioms, kaip „i-MiEV“ koncepcija, aplinkos taršą sumažinanti „Auto Stop & Go“ sistema, dviejų sankabų „TC-SST“ transmisija ar visiškai naujas „4N13“ dyzelinis variklis.

 

Parengta pagal http://www.mitsubishi-motors.lt informaciją.