018.png
 

Antradienį prasidėjusioje Ženevos automobilių parodoje koncernas „Mitsubishi“ pristatė net tris koncepcinius modelius, kurie atskleidžia „Mitsubishi“ ieškojimus dizaino ir technologijų srityje.

 

Specialistus ir parodos lankytojus nustebino ne tik futuristinė automobilių išvaizda, bet ir netikėtos savybės, kurias koncerno inžinieriams pavyko sumaišyti viename automobilyje.

 

„Concept AR“

 

Šiame nedideliame automobilyje harmoningai susilieja visureigis, vienatūris ir tokios technologijos kaip dvejopo tipo kėbulo architektūra ir BSG (starterio-generatoriaus su diržine pavara) „švelnusis hibridas“ (galingas starteris-generatorius ir nedidelis akumuliatorius).

 

Pirmą kartą publikai „Concept AR“ parodytas lapkričio mėnesį vykusioje Tokijo automobilių parodoje, kur jis sukėlė nemažą susidomėjimą kaip originalus automobilis, kuriame dera vienatūrio talpumas ir SUV miesto visureigio vikrumas bei universalumas.

 

BSG hibridinę jėgainę sudaro 1,1 litro darbinio tūrio benzininis trijų cilindrų MIVEC variklis su turbina ir BSG starteris generatorius su 48 V galios ličio-jonų akumuliatoriumi bei DC-DC srovės keitikliu.

 

Tvirtas ir sportiškas automobilio kėbulas ir lengvai pertvarkomas salonas slepia naujausias aktyvaus saugumo technologijas, kurios veikia valdomos naujausios kartos informacinių sistemų. Sistemos pačios nustato galimus pavojus ir aktyvuoja reikalingas saugumo priemones, jos taip pat nuolat analizuoja mechanizmų veikimą, identifikuoja sutrikimus ir gedimus bei perspėja apie bet kokius nesklandumus.

 

Automobilio kėbulo linijos ir legendiniu trikampiu deimantu papuoštos priekinės grotelės aiškiai rodo, kokia kryptimi toliau plėtosis „Mitsubishi“ dizainas.

 

Salone vyrauja minkštos ir paprastos linijos, „nieko nereikalingo“ principas ir jauki bei raminanti atmosfera. Keleivių krėslus galima modifikuoti trimis skirtingais būdais, sukuriant šešiavietį, keturvietį ar šešiavietį su pasuktomis eilėmis saloną (antrąją ir trečiąją sėdynių eilę galima pasukti taip, kad keleiviai sėdėtų vieni priešais kitus).

 

Nors automobilio kėbulas yra gana kompaktiškas, jo ratų bazė yra palyginti ilga, todėl salonas  erdvus ir talpus. Erdvės įspūdį dar sustiprina išlenktas permatomas stogas, kurio centre įtaisyta išsklaidyto apšvietimo sistema, spinduliuojanti raminančią šviesą.

 

Automobilio jėgainės pagrindas – trijų cilindrų benzininis 136 AG galios MIVEC šeimos variklis, kuriam kompaniją sudaro 10 kW galios BSG, akumuliatorius ir konverteris. Gale įtaisytas 48V ličio-jonų akumuliatorius ir DC-DC srovės konverteris veikia kartu, kai tik automobiliui reikia pajudėti sustojus ar pagreitėti važiuojant. Akumuliatorius taip pat kaupia kinetinę stabdžių energiją.

 

Koncepciniame modelyje įdiegta „aklosios zonos“ monitoringo sistema, vairavimo saugumo pagalbinė sistema DSSS, automatinė ilgųjų šviesų reguliavimo sistema, sistema, apsauganti nuo riedėjimo, susidūrimo prevencijos sistema FCM, kelio juostų monitoringo ir perspėjimo sistema LDW ir adaptyvi greičio palaikymo sistema.

 

Miesto visureigis-vienatūris yra 4,35 m ilgio. Varomieji ratai – priekiniai.

 

„Concept GC-PHEV“

 

Didelis miesto visureigis su nuolatine visų ratų pavara ir „plug-in“ hibridine jėgaine atspindi tai, kaip ateityje turėtų atrodyti „Outlander“ ar net „Pajero“ įpėdinis.

 

Gana monumentali ir įtikinanti išvaizda, kurioje dera lygūs paviršiai ir aštrios horizontalios briaunos signalizuoja apie viduje glūdinčią galią ir saugumą.

 

Visureigio jėgainę sudaro 3 litrų darbinio tūrio V6 MIVEC benzininis variklis, elektros generatorius, 70 kW galios elektros variklis, didelės talpos akumuliatoriai ir 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Akumuliatoriai įtaisyti už galinės ašies, po bagažinės grindimis.

 

Kaip ir „Outlander PHEV“, sistema automatiškai įjungia jėgainę darbui tik elektros arba hibridiniu režimu, priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Be to, visureigis gali būti naudojamas kaip elektros tiekimo šaltinis iškyloje ar net avarijos namuose atveju – tam tikslui jame įmontuota specialus 100 V įtampos lizdas išorės įrenginiams prijungti.

 

Įdomu tai, kad koncepciniame modelyje pritaikyta legendiniame ralio automobilyje „Mitsubishi Lancer Evolution“ naudojama visų ratų valdymo sistema S-AWC (Super-All Wheel Control), kuri paskirsto trauką ir stabdymo jėgą kiekvienam ratui atskirai. Tiesa, ji buvo patobulinta taip, kad elektros variklio trauka papildomai panaudojama tikslesniam traukos jėgos paskirstymui galinei ašiai.

 

Nereikia nė sakyti, kad koncepcinis visureigis yra kimšte prikimštas naujausių elektroninių sistemų, kurios sujungia ir kontroliuoja atskirus automobilio mazgus, rūpinasi saugumu ir važiavimo sąlygų stebėsena. Tarp tokių sistemų yra ir išplėstosios realybės principus naudojanti „AR  Windshield“ informacijos sistema, kuri vairuotojui svarbią informaciją projektuoja ant priekinio automobilio stiklo. Tarp tokios informacijos yra ir perspėjimai apie dar nematomus, tačiau netoliese esančius automobilius bei pėsčiuosius.

 

„Concept XR-PHEV“

 

Dar vienas „Mitsubishi“ „plug-in“ hibridinę jėgainę turintis koncepcinis automobilis, savyje jungiantis kompaktiško miesto visureigio ir sportinės kupė savybes.

 

Priekiniais ratais varomas nedidukas automobilis išsiskiria ryškia ir charakteringa išvaizda, kurioje puikiai atsiskleidžia būsimų „Mitsubishi“ modelių bruožai. Tiek išorėje, tiek koncepcinio modelio salone aiškiai akcentuojamas sportiškumas, kuriuo persunkta visa visureigio išvaizda – nuo masyvių ratų arkų iki sportinių sėdynių.

 

Visureigio stoge įtaisytos saulės baterijos, kurios padeda įkrauti papildomą akumuliatorių, teikiantį energiją pagalbiniams automobilio prietaisams.

 

XR-PHEV jėgainę sudaro 3 cilindrų 1,1 litro darbinio tūrio 136 AG MIVEC benzininis variklis su turbina, vienas 120 kW galios elektros variklis ir didelės talpos akumuliatoriai. Automobilis gali važiuoti elektromobilio, „Series Hybrid“ režimu ir „Parallel Hybrid“ režimais.

 

Informacija iš VersloSavaite.lt